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PROGS

SnesConv V 3.0 f by Etan21

This utility was developed mainly for Chrono Fantasy, but it can help in
the creation of all games that use large amounts of sprites (RPG, RTS, ...).
The principle is simple, since most of the games for 16 bit consoles use
superimposed small-sized sprites, it's enough to salvage with an emulator to
convert and create the corresponding mapsin seperate images either 8x8,
16x16, or 32x32 pixels in size.

The purpose of the program is mainly this:
- Transform an image into 4-level grayscale.
- Create a mask for the first plane
- To facilitate the rapid development of an outline for a TI-89 or TI-92+
program
- Create a table of sprites, with or without flipping.
- Save the results in a format directly usable by genlib.

Thanks to Drantin for the translation



Cet outil a ?t? developp? principalement pour Chrono Fantasy, mais il peut servir ? la conception de tous les jeux utilisant massivement des sprites (RPG, RTS, ...).
Le principe est simple, puisque la plupart des jeux des consoles 16 bits utilisent des superpositions de sprites de faible taille, il suffit de les r?cuperer avec un emulateur pour les convertir et cr?er les cartes correspondantes en s?parant l'image en sprite 8x8, 16x16 ou m?me 32x32.

Le but du programme est principalement de :
- Transformer l'image en 4 niveaux de gris.
- Cr?er un masque pour le premier plan.
- Voir rapidement un aper?u r?el ou bien de type Ti89 ou Ti92.
- Cr?er une carte ? partir des sprites, avec ou sans le flipping.
- Sauvegarder l'ensemble des r?sultats dans un format directement exploitable par genlib.


Available for 89/92+/V200 : Click here for the latest version !
 
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