Posté le 19/02/2017 à 02:14 Membre depuis le 28/01/2003, 160 messages
So a few weeks ago I was looking for an open source game to port over to NG, and stumbled upon Beats of Rage.
It's originally a DOS/Dreamcast game that happens to be open source (C language). The game isn't great but we're just here for the porting fun. grin

The base game, for reference:



The engine isn't quite suited for old systems as animations and AI are timing based instead of frame base.
This leads to IA being run 3 to 4 times for each entity each frame (engine operates on 5ms steps).
All the data had to be processed through converter tools to make it usable.

Here's a few progress grabs:

First running minimal build. Can spawn & operate player entity.


Added ennemy entities spawn, AI etc to be able to run the combat layer.
CPU is destroyed by the engine use of floats for coordinates. couic



Some work later, replaced float coordinates with an integer solution.
Added most entities, BG scrollings, fix layer. Proper conversion and use of level format.
Still missing shadows atm.



At this point the basics are working, most of the remaining work is tedious reworking backgrounds for use on the system.
Engine is "as is" at the moment, except for the exclusion of floats.
Some sprites are unnecessary large, wasting a lot of HW sprites.
Also some entities are showing too much colors and need manual frames adjustments before being able to include them.
Posté le 20/02/2017 à 04:33 Membre depuis le 21/03/2014, 187 messages
Amazing stuff, nice to see a game project from you #Awesome#
I guess it heavily uses your SpritePools feature of DATlib for the sprites Z-order?
Posté le 20/02/2017 à 08:51 Membre depuis le 28/01/2003, 160 messages
Nah the engine has its own animation system so it needed a new dedicated piece of code to render.
Posté le 20/02/2017 à 09:47 Membre depuis le 11/03/2013, 88 messages
Simply Amazing HPMAN!!!
Posté le 21/02/2017 à 08:29 Membre depuis le 02/09/2008, 79 messages
Impressive as always :-O
Posté le 24/02/2017 à 20:22 Membre depuis le 29/05/2014, 24 messages
Great work HPMan. Do you know how many enemies you can get on-screen before you get a frame-drop?
Posté le 25/02/2017 à 00:25 Membre depuis le 23/10/2015, 48 messages
This is jaw dropping stuff! Beautiful work love the way you laid out the post. Like reading a story that just keeps getting better an better!
Posté le 25/02/2017 à 10:19 Membre depuis le 28/01/2003, 160 messages
CosmicR (./6) :
Great work HPMan. Do you know how many enemies you can get on-screen before you get a frame-drop?

About 9, code isn't quite optimized tho.
Posté le 25/02/2017 à 14:09 Membre depuis le 06/09/2002, 18645 messages
Juste pour dire que ce projet est juste fantastique et comblerait un véritable de manque de Beat them all sur Neo geo
(STP oublie pas de nous faire une version du pauvre cd)
avatarLa Neo Geo CD à son site (en tout cas elle essaye...): http://neogeocdworld.info/
Le forum de la Neo Geo sur Yaronet: forums/264

Un petit site sur l'Atari Falcon avec plein de trucs bon pour votre poussin: http://falcon.ti-fr.com/
Posté le 26/02/2017 à 12:20 Membre depuis le 05/06/2011, 98 messages
Wa super ça !
T'en as informé la Team Senile ?
Elle doit / va être contente.
Posté le 26/02/2017 à 14:43 Membre depuis le 26/11/2005, 2255 messages
Faudrait pas réveiller la Senile Team surtout. Ils ont du s'endormir sur Age of the beast (ils ont retiré les screens de leur site d'ailleurs).
Posté le 07/03/2017 à 12:46 Membre depuis le 05/04/2016, 50 messages
nice one!
Posté le 26/03/2017 à 23:23 Membre depuis le 26/07/2009, 17 messages
Très beau projet, je vais suivre ça de prêt king
Posté le 18/07/2017 à 08:04 Membre depuis le 16/07/2017, 10 messages
Hello!
Super résultat! Les elements du hud utilise le fix layer? Comment edite/crée-tu la rom pour le fix layer? As tu Un update de datlib en cours pour gérer le fix layer ? grin
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Posté le 19/07/2017 à 19:21 Membre depuis le 28/01/2003, 160 messages
Yep y'a des tools fix dans les tuyaux mais j'ai quelques bugs à régler avant pour pouvoir faire une maj.
Posté le 19/07/2017 à 20:23 Membre depuis le 16/07/2017, 10 messages
Oh mon dieu..... Je n'ose imaginer le potentiel!
Apres 3 jours sur ta Lib je ne peux que m'incliner (comme tous ) devant ton travail. je melange tes examples scrolling et pool sprite/sort comme base de mon jeu... et franchement avec l'aide de ta doc super complete j'ai vraiment espoir de faire un petit truc cool! Vraiment du fond du coeur merci je realise un rêve de gosse grin Des que je démarre du pixel art je posterais ici.
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