74 MHz
repos 230 mA (340 mA)
quake 280-300 mA
DrMD 270 mA
MAME 300 mA
video 310-350 mA (480-520 mA)
music 280.300 mA
photos 230-290 mA
ebook 240 mA
149 MHz
repos 260 mA
quake 340-360 mA
DrMD 340 mA
MAME 340 mA
video 390-420 mA
music 280-320 mA
photos 270-360 mA
ebook 270 mA
200 MHz
repos 280 mA (420 mA)
quake 390-400 mA (600-620 mA)
DrMD 380 mA (580-590 mA)
MAME 390 mA (660-670 mA)
video 440-500 mA (730-810 mA)
music 310-370 mA (460-530 mA)
photos 290-410 mA (440-660 mA)
ebook 290 mA (440 mA)
SquidgheSNES 400 mA
249 MHz
repos 310 mA
quake 440-450 mA
DrMD 430-440 mA
MAME 460-470 mA
video 500-530 mA
music 330-380 mA
photos 320-460 mA
ebook 310-320 mA
SquidgeSNES 440 mA
Test fait avec le firmware 1.2.1. SquidgeSNES 0.34.
Les données entre parentheses sont celles mesurées avec des piles, exactement avec des piles rechargables de 2550 mAh pas mal utilisées (avec les piles chargées récament les résultats sont un peut plus faibles, par exemple 400 mA au repos à 200 MHz).
JoviJuan a éffectué ces test avec une alimentation régulée de 3V. Cette info provient du post sur le forum GP32spain.
Sur GP32x je veisn de lire ceci:
hmmm, lets do some idle tests in an attempt to find the optimal voltage![]()
@ 2.5V = 410mA.
@ 2.9V = 340mA.
@ 3.3V = 300mA.
@ 3.4V = 290mA.
@ 3.6V = 280mA.
@ 3.7V = 270mA.
@ 3.8V = 260mA.
@ 4.0V = 260mA.
I think a battery capable of providing 3.7V is the winning one here. Who would have thought by just increasing the voltage by 1.3V, you would drop the consumption by 150mA ?
So, judging from these tests, for rechargable batteries, 3xAA (giving 3.6V) would give a LOT more playtime than 2xAA, simply due to the fact that the 2X doesn't have to waste as much energy to increase the voltage to it's preferred range.
Lets try this on mplayer:
2.5V - upto 850mA
2.9V - upto 690mA
3.1V - upto 650mA
3.3V - upto 590mA
3.7V - upto 530mA (270mA in stop mode)
Hmmm, a saving of over 300mA by just increasing the battery voltage. Nice![]()
Ce qui semble démontrer que le voltage a aussi son importance

