1

Dear Microsoft,

October 23rd, 2007 Soren Johnson


Gameplay is a word.

I have written a lot about game design over the years, and I have finally gotten sick of seeing the red squiggly little lines in Word show up every time I type “gameplay” - the closest thing we have to defining the essence of our art.

Here’s a list of words that don’t get the red squiggle from Microsoft:

plot
story
quest
character
dialogue
movies
graphics
polygons
textures
resolution
monsters
bosses
weapons
shields
spells
lives
victory
defeat
rewards
levels
cheats
walkthroughs

…but no gameplay. Or replayability either. Hmmm…

http://www.designer-notes.com/?p=37#comments
La spéculation sur la vérité est, en un sens difficile et , en un autre sens facile.
Ce qui le prouve, c'est que nul ne peut atteindre adéquatement la vérité ni la manquer tout à fait .

2

Il ne connaît pas le clique droit puis l'option ajouter (au dictionnaire) ? Il n'y a vraiment rien de plus important à écrire à Microsoft ?
avatar

3

Désolé.
grin Ce n'est pas de sa faute Inao il vient de Firaxis .
La spéculation sur la vérité est, en un sens difficile et , en un autre sens facile.
Ce qui le prouve, c'est que nul ne peut atteindre adéquatement la vérité ni la manquer tout à fait .