Posté le 23/11/2008 à 18:03 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
lachprog, déjà auteur de Super Mario 68k (POTY de ticalc.org) et Egypt (posté sur ce forum), récidive avec un Metroid pour TI-68k.
http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1386 (info sur le jeu)
http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1385 (screenshots):
logo.PNG
ss1.PNG
ss5.PNG
ss9.PNG
Il estime que le jeu est développé à 25-30%.
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Posté le 24/11/2008 à 19:58 Membre depuis le 12/01/2005, 600 messages
Bonne nouvelle. smile Plus que 70%. grin

Sinon les screenshots sont carrément sympas.
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Posté le 26/11/2008 à 16:54 Membre depuis le 30/06/2001, 71406 messages
Pinaise, il y a *ENCORE* des gens qui font des programmes pour les TIs ?
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Posté le 26/11/2008 à 17:05 Membre depuis le 18/06/2001, -26082 message
C'est clair grin
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Feel the power of (int16) !
Posté le 26/11/2008 à 17:40 Membre depuis le 30/06/2001, 71406 messages
En tout cas enorme car il y avais deja eu un projet metroid, mais il était loin d'être aussi avancé smile
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Posté le 22/02/2009 à 18:37 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
lachprog a rendu publique aujourd'hui la première demo jouable de son Metroid pour TI-68k.
This demo has the two first parts of the maps, 2 out of 8.

Plenty of monsters are hunting for you, and it also has a bunch of metroids!

Several powerups are also available to aid you through the game.
Those include the Ice beam, spider ball and bomb but also energy tanks, missile
pods and energy refills are hidden throughout the maps.
The controls are described in the attached readme.


Bien sûr, il aimerait beaucoup savoir ce que les gens pensent du jeu smile
La remarque que les balles sont un peu petites lui a été faite, il pense les grossir.

Topic sur TI-Freakware: http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1424
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Posté le 06/05/2009 à 15:42 Membre depuis le 24/04/2009, 2561 messages
WTF un jeu Metroid ! *Dl direct* happy

Actuellement, ça en est où ? happy)
Posté le 06/05/2009 à 18:27 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
Lis le forum ( http://tifreakware.ath.cx/index.php?showforum=130 ) qui contient le topic que j'ai mentionné grin
Il voudrait faire une deuxième demo en mai.
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Posté le 10/05/2009 à 21:22 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
Deuxième demo accessible depuis cet après-midi à http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1446 smile
This demo has more than doubled the areas you can explore.
Area 1-4 out of 8 are now available in the game, and you will meet
several kinds of new monsters on your way.

Some new metroid types are also present, a total of 3 types at the moment.

Many new power-ups, such as the spring ball, Varia suit, Wave beam and High jump boots are hidden throughout the new areas.

An important improvement over the previous demo is the save game:
Now you have 3 save slots and you can save your game at any point!
Also, a minimap is now accessable throughout the game, so you'll not get lost that easily ;-)
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Posté le 12/08/2009 à 07:49 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
lachprog est toujours en train de travailler sur son Metroid : http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1386&st=15&#entry9671004
After a break during the summer, i've now started adding new stuff to Metroid.
One of the new features i've recently added is the animated title screen:
logo.gif

The Starfield animation is a slightly modified version of the starfield demo made by TICT.

Also, i've now implemented configureable key controls and adjustable game speed.

I will soon start working on the last area, Area 8, of the game.
Area 8 will hold Mother Brain as a final boss.
Here's a little preview of what Mother Brain will look like:
motherB.PNG

All in all, this game is now nearing completion, and i expect to release the finished game in a few months ;-)
PS: I'll be needing beta testers in a couple of months, so if you're interested, contact me.
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Posté le 12/08/2009 à 09:40 Membre depuis le 02/02/2009, 672 messages
Super !
The Starfield animation is a slightly modified version of the starfield demo made by TICT.


hum... king
Posté le 12/08/2009 à 11:33 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
Yep, son amélioration du starfield (grossir les étoiles les plus proches) est pas mal.
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Posté le 18/09/2009 à 00:25 Membre depuis le 13/07/2001, 774 messages
Godzil (./5) :
En tout cas enorme car il y avais deja eu un projet metroid, mais il était loin d'être aussi avancé smile

J'avais commencé une adaptation de Super Metroid il y a bien des années.
Mais j'ai arrêté de programmer sur TI depuis bien longtemps.

En tous cas ça à l'air prometteur comme projet wink
Posté le 18/09/2009 à 08:54 Membre depuis le 30/06/2001, 71406 messages
Je me demande si il a reproduit les bugs (interessants) de l'original wink
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Posté le 18/09/2009 à 09:10 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
Demande-lui grin
Le mail sera probablement le moyen le plus rapide pour le joindre.
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Posté le 22/09/2009 à 17:47 Membre depuis le 12/09/2009, 38 messages
Un peu galère au début pour les touches, mais sinon c'est vraiment très bon.
Posté le 29/09/2009 à 06:17 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
http://tifreakware.ath.cx/index.php?showtopic=1386&st=30&#entry9675947
lachprog dit que le jeu est plus ou moins fini, qu'il fait des tests et que le temps est venu pour les beta-testeurs oui
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Posté le 29/09/2009 à 17:35 Membre depuis le 24/04/2009, 2561 messages
J'adore, le métroid me défonce mais je kiffe. Un seul truc dommage, pas de tir en saut (comme sur vrai jeu happy)
Posté le 29/09/2009 à 21:48 Membre depuis le 12/09/2009, 38 messages
5 missiles, et y a plus de métroide ^^


Sinon il me semble qu'on puisse sauter et tirer en même temps, mais le plus embêtant, c'est de tirer en bas, on se retrouve baissé et on peut plus sauter.
Posté le 30/09/2009 à 14:24 Membre depuis le 24/04/2009, 2561 messages
J'veux dire, je saute, et si j'appuie sur TIR, le saut s'arrête.
Ta remarque est exacte aussi ^^
Posté le 02/10/2009 à 21:06 Membre depuis le 05/05/2007, 14 messages
Hi.

Metroid 68K is now in the final testing stages.
Therefore i would like to get some people to beta test it before i can do a final release of the game.

logo.GIF

Game description:
Metroid 68K is a brand new metroid game for your calculator.
It runs on all 68K calculators, that is Ti-89, Ti-89 Titanium, Ti-92+ and Voyage 200.
The game has beautiful grayscale graphics with lots on animations.

The game takes place on the planet Zebes. Your mission is to hunt down
and destroy the almighty Mother Brain to establish peace in space.
You will meet a ton of different monsters on your journey to the inner of planet Zebes.
6 different metroid kinds resides on the planet.

Plenty of different power-ups will aid you on your mission. Some of them are the Spider ball,
Spring ball, Varia Suit, Space jump ability, many weapon upgrades and even more.

With it's huge maps to explore Metroid 68K will keep you entertained for a long time!
And don't worry, you can save your game at any time ;-)

The keypad settings and game speed can be altered during gameplay.


Key features:
-Grayscale graphics
-Huge maps that will keep you occupied playing for a long time
-Many different weapons including the icebeam ,wawe beam,spazer lazer beam and plasma beam
-Additional weapons like missiles and bombs.
-Many different powerups like the springball, spiderball, Varia suit, high jump boots, space jump, and screw attack.
-A ton of different monsters and creatures throughout the game
-6 different types of metroids, including the almighty mother brain!
-Save game (3 slots)
-Configurable keys and game speed

Release candidate is now available here: http://tifreakware.net/lachprog/metroid.htm

Plenty of screenshots can be found here: http://tifreakware.net/lachprog/mscsh.htm

Please reply if you want to test the game :-)


Posté le 02/10/2009 à 21:27 Membre depuis le 02/02/2009, 672 messages
Hi lachprog !

You've made a great job !!!
king

Congratulation !!!


I can not test metroid actually, but it seems really cool !

Contra
Posté le 02/10/2009 à 21:35 Membre depuis le 18/06/2001, -26082 message
Yes, the game seems to be splendid !
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Posté le 03/10/2009 à 12:40 Membre depuis le 24/04/2009, 2561 messages
Great job. I cannot see the loading screen,
logo.GIF
But anyway it doesn't matter. happy
Will download it within a few hours wink
Posté le 03/10/2009 à 14:39 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
top
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Posté le 03/10/2009 à 20:14 Membre depuis le 12/09/2009, 38 messages
Nice, dl it!
Posté le 03/10/2009 à 23:16 Membre depuis le 24/04/2009, 2561 messages
Contra (./22) :
Congratulation !!! [..] Contra

Congra(tulation) ~= Contra

*Awful joke inside © grin*

Anyway, I just tested it, and it is well ... perfect to me happy Keep going this way, lach, and good game for all the time you passed on this great metroid adaptation smile

Posté le 06/10/2009 à 23:43 Membre depuis le 05/05/2007, 14 messages

The game has been updated with a small bugfix and uploaded to ticalc.org

Download link: http://tifreakware.net/lachprog/metroid.htm
Posté le 14/10/2009 à 12:11 Membre depuis le 28/10/2001, 7625 messages
Version 1.01 has been released, it contains several other bugfixes.
As usual, you can download it at http://tifreakware.net/lachprog/metroid.htm and http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/421/42175.html .
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Posté le 26/10/2009 à 22:33 Membre depuis le 05/05/2007, 14 messages
Another bugfix update has now been uploaded.

It can be downloaded here http://tifreakware.net/lachprog/metroid.htm