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The Sosnowski Residence

Créée par le cabinet d'architectes Chen Suchart Studio basé à Phoenix, la "Sosnowski Residence" est une magnifique villa construite à Tempe en Arizona. Découverte en images dans la suite !


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Conçue à partir d'un cadre en acier et d'immenses baies vitrées, elle est tournée sur un patio avec terrasse et piscine. Tournée vers l'extérieur, elle offre une agréable luminosité naturelle à son intérieur dominé par des murs de brique et des sols en béton donnant un style industriel à l'ensemble. Côté mobilier et décoration, l'ambiance est sobre et classe, laissant place à de grands volumes de pièces. Superbe !

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C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

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Conçernant l'avant dernière j'aimerait bien connaitre l'avis des voisins grin
Par contre la suivante, fait moi un devis love
Soit fainéant tu vivras plus

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oui moi aussi elle me plait bien la dernière tongue
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Aberystwyth Arts Centre

Comme tout droit débarqués d'une autre planète, ces petits bungalows installés dans les jardins du Aberystwyth Arts Centre - University of Wales Aberystwyth, UK - ont spécialement été construits par le studio d'architectes Heatherwick, pour accueillir les nouvelles start-ups de la région à moindre coût. Découverte !

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L'originalité de ces 16 modules en bois réside dans leur revêtement. En acier inoxydable, son épaisseur n'excède pas une feuille d'aluminium. Choisi pour son prix bon marché, la surface a ensuite été pulvérisée d'une mousse afin de solidifier le revêtement et d'assurer l'isolation. La démarche a été bien accueillie par ses locataires, puisque ce "business campus", à peine ouvert au mois de mai, est déjà plein.

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[img]http://www.trendsnow.net/cms/uploads/archives/6a00d83451599c69e201156fc482c9970c.jpg/img]

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[img]http://www.trendsnow.net/cms/uploads/archives/6a00d83451599c69e201156fc48354970c.jpg/img]

Description originale

Heatherwick Studio won a competition to design low-cost facilities for sixteen start-up arts enterprises for Aberystwyth Arts Centre, part of the University of Wales Aberystwyth.

Reluctant to dilute the wooded character of the site by superimposing a single campus-style block, the studio chose instead to set eight smaller buildings among the trees. These consist of simple timber frame sheds, split down their centre and pulled apart to provide light and ventilation and a shared entrance area.

The studio developed a special cladding system for the buildings. As stainless steel is everlasting but expensive, the studio sourced steel the thickness of cooking foil. This makes it affordable, but it crinkles easily, providing neither structural rigidity nor insulation. These problems are overcome by crinkling it in a controlled manner before spraying a CFC-free insulation foam on the back of the crinkled surface. The paneling is affordable, rigid and well insulated; it accommodates details like eaves and windowsills and has a non- uniformity, reflecting the forest’s leaves and pieces of sky in its facets.

The project was officially launched in May 2009 and all sixteen units are already occupied. Credits photos James Morris
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C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

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Ca doit tuer les yeux quand il y a du soleil
Rougne un jour, rougne toujours.

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Par contre il doit faire bon dedans. Pas besoin de clim avec un albédo pareil !
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c'est assez amusant smile quand je pense que je me tue à dire à mes boss qu'on peut faire de l'isolant thermique porteur #ddr#
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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J'ai fait ça il y a presque 10 ans maintenant, pour isoler un grand hangar de stockage de produits pharmaceutiques sur Orléans. C'était dans le cadre d'une étude de thermique encadrée par l'école d'ingé : on a pondu une enveloppe externe autour du batiment en question (200m de long par 60 de large par 18 de haut), autoportée et isolée, pour recréer un espèce de gros thermos. La température a chuté de presque 10°C à l'intérieur sans modifier la clim.
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Le village des Ewoks love

Yellow tree house

Perché dans les arbres à 12 mètres de hauteur, the Yellow tree house est un restaurant qui fait rimer fonctionnalité et théâtralité ! Ce restaurant aux allures de cocon géant ouvert sur la nature, se fond entièrement dans son environnement. Dès la nuit tombée, on peut apercevoir parmi les arbres, des formes ovales lumineuses reliées entre elles par des sentiers illuminés... Magnifique !

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Le concept a été imaginé par Tracey Collins, qui l'a ensuite fait construire à Auckland en Nouvelle-Zélande avec l'aide du cabinet d'architecture Pacific Environments.

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Crédit-photos & lien : yellow tree house
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sympa... ça me fait penser à un projet de lacaton vassal, une maison au dessus des arbres en corse. réalisé sur base de structure tubulaire d'échafaudage, pour ne pas toucher au terrain naturel (en pente très forte) et à la végétation.

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index.php?idi=1066&idp=29
images tirées du site:
http://lacatonvassal.com/index.php?idp=29
crédits photos Lacaton Vassal.
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Villa Zufferey

S’inspirant d’un pic montagneux, le studio d’architecture suisse Nunatak, a imaginé une maison inclinée revêtue d’ardoises naturelles. Complètement intégrée dans son environnement, elle n’est heureusement pas inclinée à l’intérieure de l’habitation. La visite en images !

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« L’Ardévaz» , cette montagne suisse qui domine le site au nord, par sa forme et son matériau l’ardoise, a été l’unique source d’inspiration pour concevoir cette habitation.

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Le bâtiment est perçu comme un bloc posé en équilibre fragile sur le sol.

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Les pans inclinés de la toiture épousent les flancs est et ouest de la montagne. Revêtu d’une enveloppe en ardoises naturelles, le calepinage rappelle les strates du schiste ardoisé.

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Les percements renvoient aux traces horizontales des chemins de carrières. Leurs formats et leurs positions encadrent les paysages du premier plan à l’arrière plan; le vignoble, le coteau et la montagne.

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crédit photos : Nunatak Architectes Sarl via freshhome
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Dancing Living House

Architecture atypique, qui contraste fortement avec les demeures du voisinage, la Dancing Living House a été créée en mai 2008 par le japonais Junichi Sampei du cabinet d’architecture A.L.X. Implantée au Japon dans une rue de Yokohama, elle permet d’accueillir un studio de danse ainsi qu’une famille de trois personnes. Découverte !

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Crédit photo & via : Space invading / What we do is secret
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The Chen House


A découvrir, « The Chen House« , une étonnante maison bioclimatique, synthèse du design traditionnel et des modes de vie contemporains, construite à Taïwan par C-laboratory, un collectif d’architectes, de designers, d’artistes et de scientifiques réunis par une même volonté de re-concevoir l’environnement direct des hommes. Toutes les images dans la suite !

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Description originale

The house is realized on an old Japanese cherry-farm in the Datun -mountains of North-Taiwan. It is designed as a vessel to react on the demanding wind, flooding and heat conditions on the site.

The house is a stick raised above the ground in order to let the flood waters run under it. The different spaces are connected to a flexible movement within the axis of outdoor and indoor functions. The smaller bathroom and kitchen unit acts as a kicker stabilizing the wooden structure during the frequent typhoons and earthquakes.

The bio-climatic architecture is designed to catch the cool breeze from the Datun -river during the hot days and to let in the small winds circulating on the site between the fresh water reservoir pond and the farmlands. A fire place is used during the winter for heating and for cooking tea. In connection with the bathroom is a small sauna.

The house is not strong or heavy – it is weak and flexible. It is also not closing the environment out, but designed to give the farmers a needed shelter. Ruin is when man-made has become part of nature. With this house we were looking forward to design a ruin.



Spécifications techniques

Architects : C-laboratory: Marco Casagrande, Frank Chen
Construction work : Marco Casagrande, Frank Chen, Shi-Ding Chen, Nikita Wu, Shu-Gi Bai
Local Knowledge : Missis Lee
Location : Sanjhih, Taipei County, Taiwan
Site : 3890 m2 farm land, Datun Mountains Building foot print: 138 m2 Interior space: 62,5 m2
Materials : mahogany, concrete
Completed : 2008

all photographies credited AdDa, plans by C-laboratory & via

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facile de faire du bioclimatique quand il y a pas besoin de chauffer #ddr#
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Espace IV 2.0T (04) : la betaillère
Megane 1 1.6 16S (99) : pour bobonne
Mini BO (94) : qui prend la poussière en attendant son heure
Axel 12 TRS (88) : #love#
Peugeot J5 (83) pour le BTP
Traction 11B (52) : pour la classe Solex 5000 (74) Solex 3800 (a refaire)

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C'est ce que je me suis dit en regardant la maison. Si ça peut éviter la clim, c'est déjà ça, avec les gaz réfrigérants et tout ce qui va avec.
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oui c'est sur chinois
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Espace IV 2.0T (04) : la betaillère
Megane 1 1.6 16S (99) : pour bobonne
Mini BO (94) : qui prend la poussière en attendant son heure
Axel 12 TRS (88) : #love#
Peugeot J5 (83) pour le BTP
Traction 11B (52) : pour la classe Solex 5000 (74) Solex 3800 (a refaire)

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Block House in Stocksund Sweden

There’s only so many ways you can make a box exciting and this is one awesome example. Designed by Architects Tham & Videgård Hansson Arkitekter, the house located in Stocksund, Stockholm Sweden is nothing more than a rectangular block. The cool bits are the blocked out segments strategically placed to bring in light and connect the living areas. I love the facade too - like oversized shingles except they’re mad thin; 18 mm. Don’t get me started on the interior which is Scandinavian restraint at its finest.

Via: Arch Daily

Designers: Tham & Videgård Hansson Arkitekter

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Shipping Containers For Culture

Perhaps one of the best executions of shipping container architecture, Graft Architects outdid themselves. The Platoon Kunsthalle Cultural Development center is Seoul, Korea houses exhibitions, a restaurant, event hall, artist studios, library, lounge, offices, and a roof top bar. Damn, is it missing anything? The entire building is made from 28 ISO cargo containers beautifully stacked to create large subdivided interior spaces. I love the exterior treatment but the interior feels cold and lifeless - a far cry from the minds of creative wizards.

Via: Arch Daily

Designers: Platoon Cultural Development + Graft Architects

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House in Nagoya by Suppose design office

Dans le pure style minimaliste des nouvelles maisons japonaises, cette architecture accueille une boutique de fleurs, une galerie d’art et une résidence privée dans les étages supérieurs. Construite à Nagoya par le cabinet d’architecture Suppose design, l’originalité de l’aménagement réside dans l’ouverture des espaces vers l’extérieur ou vers d’autres pièces. Un petit coin de paradis où sérénité rime avec minimalisme, à découvrir à travers une large sélection d’images dans la suite !

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e. kevin schopfer: NOAH (new orleans arcology habitat)

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the new orleans arcology habitat or 'NOAH' is a proposed urban arcology by architect e. kevin schopfer. in its built capacity the design will house 40,000 persons within a triangulated floating platform that includes: residential units, three hotels, three casinos, retail space, parking for 8,000 cars, cultural facilities, public works, a district school system and health care facility.

following text from e. kevin schopfer:

NOAH is a proposed urban arcology (architecture and ecology) whose philosophic underpinnings rest in combining large scale sustainability concentrated urban structures, and in this case, a floating city. NOAH is an ideal demonstration project for all the right reasons. new orleans is a city of both rich traditions and strategic importance. it is also a city with particular needs, both immediate and long term which must be addressed. these needs have been dramatized by the very nature of its location which has placed it in direct conflict with natural forces resulting in obvious impact. If global climate predictions are even remotely correct, new orleans is already that future scenario today. accordingly, new orleans has an unprecedented opportunity to set new creative standards which address both current issues and also offer distinct prototypical guidance to the future needs of coastal cities.

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location/ site specific
in reviewing all the options and possible sites for NOAH, the most logical location is on the mississippi riverfront and adjacent to the central business district. the location specifically will occupy an undeveloped parking area with an extended connection to the audubon aquarium of the americas



why a floating city?
there are three major challenges which must be overcome to be of significant advantage to new orleans. the first challenge is to overcome both the physical and psychological damages of recurring severe weather patterns. though repopulation has begun, the need to provide a stabilized and safe environment is paramount to a long term recovery and economic well being of new orleans. the second challenge is that new orleans has too much water. the city has been built at and below sea levels which creates consistently high water table and makes it prone to flooding and storm surges. the third challenge is that new orleans is built on soil condition which consists of thousands of feet of soft soil, silt and clay. these conditions make building large scale concentrated structures difficult. believing that NOAH is a viable plan, our solution to overcome these challenges is to take advantage of these seemingly conflicting issues with the introduction of a floating urban platform.

note: this proposal in no way suggests that ongoing water retention measures should be abandoned. rather, a floating urban platform should be viewed as a complimentary venture.

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design brief / exterior
the triangle is inherently the most rigid of all structural framing systems. the system is designed to dissipate gravity and severe wind loads through an all-steel applied (eko skeleton) exterior frame and conventional internal framing methodology. second, the triangle is an 'open' frame configuration, dividing NOAH into three separate 'towers' converging at the top. the intent of this open system is to allow all severe weather /winds to in effect 'blow through' the structure in any direction with the minimum of massing interference. to further dissipate wind loads, the outer edges are curved and tilted. the 'tower' surfaces, both flat and curved, would be outfitted with secured sliding hurricane panels forming a uniform exterior protective barrier skin.

sustainability / ecology
NOAH is designed to expand the horizon of sustainability and will seek LEED certification. NOAH will eliminate the need for cars within the urban structure, and thus becomes a carbon neutral entity. internal electric transport links, vertical and horizontal, create a pedestrian-friendly community. a wide range of passive and active provisions will be employed throughout the structure. some of these elements are secured wind turbines, fresh water recovery and storage systems, passive glazing system, sky garden heating/cooling vents, grey water treatment, solar array banding panels, and river based water turbines.

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conclusion
this is an exploration proposal which suggests a new urban design formula for new orleans. the scale, economic program, and structural formation of NOAH are all viable in today’s growth projection and technologies. there are obvious political and economic considerations which would adjust the current bounds of this proposal. this is a project of tremendous potential which pushes beyond current expectations for new orleans and places it in the forefront of the new age of urban growth possibilities.

project credits
design / concept: e. kevin schopfer AIA, RIBA
executive architect: ahearn / schopfer associates, Boston, MA
cambridge seven sssociates, inc. cambridge, MA
associate architect: raymond c. bergeron, NCARB, New Orleans, LA
visual: tangram 3DS, kittery, ME
structural / mechanical: arup, boston, london
foundation Consultants: acergy, new orleans, LA
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Philips Biosphere Home Farming

Une mini-ferme auto-suffisante et écologique à la maison, c’est un concept de cuisine futuriste imaginée par Philips pour produire une partie de l’alimentation d’une famille résident en appartement. Mettant en synergie les poissons, les légumes, les plantes et les algues, cette biosphère verticale générera ainsi de manière entièrement naturelle de la nourriture, de l’eau filtrée et du gaz domestique, en s’alimentant notamment par les déchets de la cuisine. Focus.

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Sans électricité, le « Biosphere Home Farming » n’utilise que de l’eau, des déchets organiques et l’énergie du soleil pour faire fonctionner plusieurs petits écosystèmes connectés les uns aux autres. De haut en bas, il empile plusieurs niveaux :
1-2 : diverses plantes
3 : container d’algues
4 : poissons et crevettes
5 : déchets organiques

« La biosphère capture la lumière du jour par le biais de fibres optiques. L’énergie créée par les déchets organiques crée la lumière nécessaire la nuit. Donc les plantes poussent par la combinaison de l’utilisation de ces sources de lumière, d’eau et de déchets organiques.

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Le système va produire, notamment des légumes (laitue, tomates, concombres, paprikas par exemple), mais aussi différentes sortes de poissons et de crustacés. En outre, le système produit de l’énergie sous forme de méthane qui est généré par les déchets organiques, et qui sera utilisé comme source d’énergie de la biosphère.

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Ce digesteur de méthane générera de la chaleur et du gaz pour alimenter la cuisine en éclairage,les algues fournissent l’oxygène nécessaire aux poissons,les plantes fixent le CO2, et le système de culture hudroponique introduit des éléments nutritifs pour recycler l’eau (la qualité de ce processus est dépendant de l’ensemble de la chaîne). »

Extraits d’articles parus sur RSR.ch et Terre Natale.

Récompensé par un IF Design Award, le lancement du Biosphere Home Farming est prévu dans 10-15 ans.

Article original --> http://www.trendsnow.net/2009/08/philips-biosphere-home-farming.html#more-8208

Plus de détails sur Design Probes by Philips Design. crédit photo : Philips
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love :soupir:

Osler House, Brasilia

Déjà présenté sur TrendsNow pour sa superbe Panama House, petit coup de projecteur sur la fantastique Osler House, une autre villa de très grand standing créée par l’architecte d’origine brésilienne Marcio Kogan du studio MK27 et construite à Brasilia, la capitale du pays. Avec de très grands volumes, d’immenses baies vitrées et une très belle piscine tout en longueur pour faciliter la nage, découverte de cette exceptionnelle villa en images dans la suite !

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Credits

Project : Osler House
Location : Brazil. DF
Project start date : March 2006
Project completion : January 2008
Site area : 797 square meters
Built area : 270 square meters
Architect : Marcio Kogan
Co-architect : Suzana Glogowski
Interior Design : Diana Radomysler, Marcio Kogan
Team : Oswaldo Pessano, Renata Furlanetto, Lair Reis, Samanta Cafardo, Carolina Castroviejo, Eduardo Glycerio, Maria Cristina Motta, Mariana Simas, Gabriel Kogan
Landscape Architect : Renata Tilli
General Contractor : Abacus Engenharia
Photos : Copyright Pedro Vannucchi
avatar
S. Viau - http://sylvain.viau.free.fr

C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

82

Ils aiment bien la forme cubique les désigneurs . hum
Soit fainéant tu vivras plus

83

off architecture: bering strait project

birg01.jpg
the bering strait
all images courtesy off architecture


french firm off architecture received second prize for their project as part of the bering
strait competition.

the bering strait is a sea strait between russia and alaska, is one of the biggest of its kind.
a threshold between the arctic and pacific oceans, the strait manifests a highly fragile and
sensitive climate, linked to the fabrication of ice, acting as a strategic zone for global climate.
an incredibly particular ecosystem connected to the surrounding climate is composed of very
rare and fragile species which includes belugas, walrus, polar bears, blue whales, dolphins,
and orcas, to name a few.

for their design they did not simply propose a bridge or railway link, but decided to create
an active project sensitive to the conditions of the site.


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plan of the structure

due to the straits relatively shallow water levels; the proposed structure is able to
descend to the bottom of the ocean, with only a few meters floating above the water level.
the structure works in compression. two parallel walls cut through the adjacent bodies of
water, held apart with bracing, which at times is habitable. each wall, 10 meters wide,
respectfully provides train and vehicle infrastructures at its apex. the massive structure
requires simplicity, a trait only achieved with a direct line that connects the two sides
of the strait.

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plan of the structure

birg04.jpg
interior of the structure

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detail of elevation of the structure

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detail of elevation of the structure

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detail of elevation of the structure

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interior of the structure

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sections of the structure


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elevation of the diomede island

acting as a viewing platform, the entirety of the sublime landscape can be witnessed,
experienced and respected. a powerful place where time dissolves, past and future
amalgamate and only the existing landscape reigns.

the structure splits the diomedes in two. a hermetic city, built into the 400 meter high
island, pierces the façade of the cut, comprised of residences, theatres and cultural centres.
a fractal view of a submerged city can be seen as pedestrians travel across the strait,
giving birth to a vertical city. a new mode of living is established. due to the innate
thermal mass of the subterranean rock, the diverse program is attributed natural heating
and cooling qualities. the surface of the diomede is uncovered with the rift of habitation
below.

birg11.jpg
elevation of the diomede island

connecting the two diomedes is a 50m wide opening created by the structure, a series
of 10 meter by 10 meter modular cubes, faced with a polished reflective metal,
delicately float above the waters surface.

birg12.jpg
elevation of the diomede island

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interior of 'diomedes'

the peace park’s form is as symbolic to the past as it is to the future. the notion of time
and temporality becomes central; its unstable and transient nature is mirrored in the ice
that engulfs the site. fragile floating pieces of ice, known as pancake ice, maintain a strong
presence. they are constantly in collision with each other, until they transform into circular
form, and later solidify to create a continuous field of ice. this phenomenon is the basis for
the minimal footbridge connecting the little and big diomedes.

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'peace park' footbridge

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S. Viau - http://sylvain.viau.free.fr

C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

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sviau (./81) :
love :soupir:

Osler House, Brasilia

Déjà présenté sur TrendsNow pour sa superbe Panama House, petit coup de projecteur sur la fantastique Osler House, une autre villa de très grand standing créée par l’architecte d’origine brésilienne Marcio Kogan du studio MK27 et construite à Brasilia, la capitale du pays. Avec de très grands volumes, d’immenses baies vitrées et une très belle piscine tout en longueur pour faciliter la nage, découverte de cette exceptionnelle villa en images dans la suite !

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Credits

Project : Osler House
Location : Brazil. DF
Project start date : March 2006
Project completion : January 2008
Site area : 797 square meters
Built area : 270 square meters
Architect : Marcio Kogan
Co-architect : Suzana Glogowski
Interior Design : Diana Radomysler, Marcio Kogan
Team : Oswaldo Pessano, Renata Furlanetto, Lair Reis, Samanta Cafardo, Carolina Castroviejo, Eduardo Glycerio, Maria Cristina Motta, Mariana Simas, Gabriel Kogan
Landscape Architect : Renata Tilli
General Contractor : Abacus Engenharia
Photos : Copyright Pedro Vannucchi



love love
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AMI 8 BREAK 1971 / SM Carbu71/ GS Special 1974 / Simca 1100 VF2 1974 5 places / CX 2000 super 1979/DSuper 5 1972/ BX 16 TRS 1984/ 306 cab RG 1995 / Alfa 156 SW 2000

Si vous êtes pas contents, allez vous faire enculer :love:

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kumiko inui: small house

inui01.jpg
small house h by kumiko inui
image courtesy kumiko inui


located in takasaki gunma, small house h is a private residence designed
by japanese architect kumiko inui. the one story house has been constructed
with concrete and wood.

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui
[img]
http://www.designboom.com/cms/images/ridcue/inui04.jpg[/img]
image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

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image courtesy kumiko inui

inui11.gif
image courtesy kumiko inui

small house h
lot area: 845.03 sq.m
roof area: 42.25 sq.m
total floor area: 42.25 sq.m
project start date: april, 2007
completion date: july, 2009
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S. Viau - http://sylvain.viau.free.fr

C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

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c'est clean...
sur le plan on voit bien la construction typique des plans des maisons japonaises, sur la base de la proportion du tatami. ils utilisent celui-ci comme base de mesure aussi bien que le promoteur les m² et le corbusier le modulor smile
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

87

ca doit etre super pratique à amenager #ddr#
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Espace IV 2.0T (04) : la betaillère
Megane 1 1.6 16S (99) : pour bobonne
Mini BO (94) : qui prend la poussière en attendant son heure
Axel 12 TRS (88) : #love#
Peugeot J5 (83) pour le BTP
Traction 11B (52) : pour la classe Solex 5000 (74) Solex 3800 (a refaire)

88

Oui, si tu es bon en Tangram !!!
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S. Viau - http://sylvain.viau.free.fr

C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

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Pratique à aménager... mais aussi pratique de faire les bandes de placo dans les coins, la peinture, le parquet... #ddr#
Rougne un jour, rougne toujours.

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c'est pas beaucoup plus pratique dans une vieille baraque qu'on retape.... j'en sais quelque chose
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AMI 8 BREAK 1971 / SM Carbu71/ GS Special 1974 / Simca 1100 VF2 1974 5 places / CX 2000 super 1979/DSuper 5 1972/ BX 16 TRS 1984/ 306 cab RG 1995 / Alfa 156 SW 2000

Si vous êtes pas contents, allez vous faire enculer :love: