1

Hi
i ty to create an assembly code to update sprite attributes (flip) with args parameters
this assembly code will be called by c program

im very newbies in assembly

i begin to do this code ,
but it seems no work

//changeAttributeSprite(int sprite, int attributes)

changeAttributeSprite:
.set _ARGS, 4
lea 0x3C0002,a1

move.l _ARGS(a7),d0
add.w #0x8000,d0
move.w d0,-2(a1)

move.w _ARGS+4,d0
move.w d0,(a1)
rts

.align 4


thks for your help
avatar

2

Haven't you forgotten a (a7) there?
move.w _ARGS+4,d0
avatar
Zeroblog

« Tout homme porte sur l'épaule gauche un singe et, sur l'épaule droite, un perroquet. » — Jean Cocteau
« Moi je cherche plus de logique non plus. C'est surement pour cela que j'apprécie les Ataris, ils sont aussi logiques que moi ! » — GT Turbo

3

hi ,
thks for response,
you are right i miss (a7),
but i think i miss something else ? rotate bit ?
i want just update the flip flag attribute of sprite
must i change all attribute ?
avatar

4

hi finally ,
i do this in c language.
thks
avatar