330

Sans parlé de compétence, Il suffit que le projet ait circulé de main en main sans une vision d'ensemble et ça peut aussi expliqué cette empilement de fonction
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La Neo Geo CD à son site (en tout cas elle essaye...): http://neogeocdworld.info/
Le forum de la Neo Geo sur Yaronet: forums/264

Un petit site sur l'Atari Falcon avec plein de trucs bon pour votre poussin: http://falcon.ti-fr.com/

331

Furrtek : va savoir... Après tout on les décrit souvent comme des gens très polis, et pourtant les dirigeants de Sony sont japonais ^^
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Zeroblog

« Tout homme porte sur l'épaule gauche un singe et, sur l'épaule droite, un perroquet. » — Jean Cocteau
« Moi je cherche plus de logique non plus. C'est surement pour cela que j'apprécie les Ataris, ils sont aussi logiques que moi ! » — GT Turbo

332

tu peux etre méprisant et polis...
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Un petit site sur l'Atari Falcon avec plein de trucs bon pour votre poussin: http://falcon.ti-fr.com/

333

Ouais mais en l'occurence ils ne sont pas polis.
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Zeroblog

« Tout homme porte sur l'épaule gauche un singe et, sur l'épaule droite, un perroquet. » — Jean Cocteau
« Moi je cherche plus de logique non plus. C'est surement pour cela que j'apprécie les Ataris, ils sont aussi logiques que moi ! » — GT Turbo

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si, d'ailleur ils sont Japonais triso
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Salut a tous

Il y a quelques temps je suis tombé sur le Site de Damien Ciabrini
http://damien.ciabrini.free.fr/priv/arch/neogeo/ je crois que l' on y trouve la librairie SDK pour MAC ainsi que quelques petites demos de Damien (helloworld, tuning, starfield, neobubbe) ... -> quelqu' un peu faire des ScreenShots ?

Fred / FRONT!

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tu peux me passer son mail stp ?
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La Neo Geo CD à son site (en tout cas elle essaye...): http://neogeocdworld.info/
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Un petit site sur l'Atari Falcon avec plein de trucs bon pour votre poussin: http://falcon.ti-fr.com/

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Salut Kuk !

je t' ai envoyé un Email ... Concernant ces Archives Neo, elles datent de 2005 qd meme ...

j'ai trouvé son Blog : http://damienciabrini.blogspot.fr/

Kuk, si tu recois des infos de DAM (que je ne connais pas) , n'hesites pas a poster !

Fred

338

oui j'avais vu la date d'ou la demande de contact (je croyais que te le connaissais)
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Un petit site sur l'Atari Falcon avec plein de trucs bon pour votre poussin: http://falcon.ti-fr.com/

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I took a request from Tomahomae (Homebrewer, who had ported the "Casanova Jr.: Girl On Girl" J2ME-visual novel/date-sim to Sega Genesis/MegaDrive not so long time ago. Now he is learning the programiing for Neo-Geo, and decided to start his training from the attempt to port J2ME-game to the NG for this time.) to solve his problem with a drawing of character`s avatars above a text. Although the first avatar (tilemap - "head1") are drawing properly, the program absolutely refuse to draw another avatars (despite of look like he wrote the code of sprites drawing correctly). Source files is here, SDK Tomahomae uses is a by Sebastian Mihai.
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340

Warning: The second link is not safe for work grin
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Zeroblog

« Tout homme porte sur l'épaule gauche un singe et, sur l'épaule droite, un perroquet. » — Jean Cocteau
« Moi je cherche plus de logique non plus. C'est surement pour cela que j'apprécie les Ataris, ils sont aussi logiques que moi ! » — GT Turbo

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' ... to solve his problem with a drawing of character`s avatars above a text ..'

Effectively, No Gfx displayed on the screen with an emulator ;(



Girl X Girl for NeoGeo CD
Work in progress port "Cazanova: Girl X Girl" for NeoGeo CD. Original game for Sega Mega Drive / Genesis.

> Guys , To have an idea of what He has to look like on MD ...

http://gendev.spritesmind.net/forum/viewtopic.php?t=2554 Casanova 18+ game for Genesis
Is port by TLT (code) and Tomahomae. Visual novel for Sega Genesis / Mega Drive. Sound engine: XGM driver v2 by Stef + Language: English..

VasiliyFamiliya , you should invited Tomahomae to use Sdk NeoBitz C dev kit & DATlib update 0.2 by HPMAN (poweful functions and graphics tools) ... and visit Yaronet Forum of course smile

A+ Fred

342

FRONT (./341) :

VasiliyFamiliya , you should invited Tomahomae to use Sdk NeoBitz C dev kit & DATlib update 0.2 by HPMAN (poweful functions and graphics tools) ... and visit Yaronet Forum of course smile

A+ Fred

Sebastian Mihai says his devkit is based just on the NeoBitz SDK. But where can I take DATlib update 0.2?
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343

344

I just begun to use new DATlib. And Looks like I'll be have to replace all the "wait_vbl" commands (from the original Mihai's libvideo) with a "waitVBlank", won't I?
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345

Yep, a couple names were adjusted.

346

What's DATlib equivalent of original libvideo's "_vbl_count"?
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347

DAT_frameCounter (doc. page 23)

This counter won't increase in case of dropped frame (slowdown), there's a "real" frame counter handled by the bios @ 0x10FE88 (uint32). Pick the one that fits your needs.

348

And some about the graphics import:
About input files format:
Picture files used in chardata.xml must be PNG format, 32bppArgb.

Original .png files from the java-game has only 8-bit color depth. I hope, it won't cause any errors during convert to tilemaps?
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349

It might reject the file, just save it to the correct format if that's the case.

350

HPMAN (./349) :
It might reject the file, just save it to the correct format if that's the case.

What converter is the best for color scheme conversion to ARGB?
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351

All the popular picture softwares out there should be able to save to that format.

352

Photoshop menu "Image -> Mode" has only simple "RGB Color" choose.
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353

file -> save for web
choose png24+transparency

354

HPMAN (./353) :
file -> save for web
choose png24+transparency

Conversion is completed. Modified sources and resources is available by the old link. Now, first thing is showing an avatars by using the sprites from "heads.png" file. How can I do it?
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355

You should check the sample demo supplied with the lib, it has basic pictures/sprites display code.

356

Files by link are updated once again.

When I try to give chardata file to BuildChar, It`s says me there is an imposible parameter in chardata (see the result on the attachedd screenshot).tromb Fichier joint : b3dU
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357

You should run buildchar from your project folder, paths are relative to your current disk location.

Pics needs reworking anyway , too much colors per tile.

358

HPMAN (./357) :Pics needs reworking anyway , too much colors per tile.

How strange, if to take into consideration that a whole original images uses max. 128 unique colors...
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359

PNG's colours quantity has been reduced, the files has been converted (by using IrfanView) to the real 32-bit images with an alpha.
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360

Well, does the BuildChar react to the new images properly?
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