270

en cas de tempete, il y a combien de morts?
Rougne un jour, rougne toujours.

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Pas plus que sur une plateforme pétrolière offshore wink
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C&W Aiglon Y10D (1934) - Ami 8 break (1973) - Cx Gti Turbo (1984) - BMW 530d Touring F11 (2010) - BMW M3 3.2L e36 (1997) - Porsche 996 Carrera 3.4L (1998)

272

C'est dispo à partir de quand que je réserve pour un week-end love
Soit fainéant tu vivras plus

273

274

Nom de code : Vif Argent....

Ca commence à prendre forme, doucement mais sûrement

gttE
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tu te lances dans les avions?
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Non non..... C'est toujours un bateau roll
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Si l'échelle est bonne, tu comptes mettre 200 personnes dans le cockpit ? roll
Soit fainéant tu vivras plus

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Le pilote + quelques passagers, effectivement picol
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sviau (./278) :
Le pilote + quelques passagers, effectivement picol


Et les caisses de bières confus
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-Citroën CX Prestige AM86 BVA ttes options
-Citroën GSA X3 AM80 en restauration
-Citroën BX Calanque "GT" AM91 en préparation
-Renault Twingo 1.2 16V 2001 Tuning
-Renault 11 Spring2 1.4 look "turbo" bientôt

http://www.lacitroenbx.com

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Dans les flotteurs grin
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Voilà le machin, sous forme préliminaire : le premier offshore oléopneumatique.... love

Au repos, patins glisseurs remontés et ça flotte sur le ventre
VRAj

A pleine vitesse : patins descendus avec le train triangulé à l'avant, et foil en T à l'arrière.
IkMb

En mettant un vérin dans la jambe supérieure, on gère facilement la hauteur des patins, et on peut même y mettre des boules vertes pour amortir les chocs à haute vitesse.

Un premier rendu, pas complètement comme je le voudrais mais ça s'approche....
DTEn

IL reste encore du boulot pour l'arrière : plage de bain, hublots, etc......

picol
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tu réinventes l'hydroptère? amusant comme machin. j'aime pas trop la forme de son pif et celle de la verrière, mais tu me connais #ddr#
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Pas vraiment hydroptère ni complètement hydraplanneur.

Un hybride pur jus, qui présente l'avantage d'être probablement plus confortable que les deux précédemment mentionnés grâce justement à cette possibilité d'intercaler une suspension entre les vagues et les cervicales des passagers. Il y a un truc à creuser là......

Je le peins en vert, j'écris en gros HDI - FAP sur le côté, et ça devient presque politiquement correct #levitation#
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CB Mat (./282) :
tu réinventes l'hydroptère? amusant comme machin. j'aime pas trop la forme de son pif et celle de la verrière, mais tu me connais #ddr#


Tu aurais fait le pif comment ? pointu ? plat ? j'ai longtemps cherché une forme qui puisse coller à l'ajout des 'suspensions', et à part une tronche de F1 c'est pas évident évident....
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là ça fait un peu "rapace". je suis d'accord avec toi pour dire que ce n'est pas simple, j'ai bien compris qu'il fallait conserver la ligne de coque en dessous. t'as essayé de finir la proue en étrave inversée comme tes flotteurs?
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
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pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Oui, je ne voulais pas mettre une pente opposée à la forme des flotteurs perce-vagues, tout en conservant une hauteur suffisante au-dessus de l'eau en cas de "crash" sévère dans une grosse vague.
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propose le pour le prochain mad-max aquatique grin
Soit fainéant tu vivras plus

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c'est une voie que j'étudie sérieusement, avec les designs un peu hallucinés de ses grands frères !
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Cyclop chez les Soviets !!!

Designer : Сильвэн Виау (bibiche, quoi.....)

http://www.allyachts.ru/New.asp?ID_News=837&ID_ThemeNews=1

Marrant boing
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Des projets dévoilés au salon de Monaco :

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Eternal thinking: Future Concept Feadship Aeon

Wednesday, 23 September 2009

Aeon.jpg

To mark the opening of the 2009 Monaco Yacht Show, Feadship has unveiled its latest Future Concept Feadship, which offers a dramatic new vision on how the next generation of owners will perceive and experience life onboard a luxury motoryacht. The Aeon concept blends an exceptionally eco-friendly attitude with Feadship design flair and construction excellence. Its spectacular glass tower and green energy system reflects a desire to be at one with the environment in every respect.

This is the fourth year in succession that Feadship has used the opening of the boat show season to reveal the fruit of a year’s brainstorming on the future of superyachts. The goal for 2009 was to get inside the mindset of an archetypal Feadship owner in 2020, taking into account new research among clients, the very latest trends from other industries, and the environmental considerations that concern us all. Aeon is the spectacular outcome.

“The vast majority of current Feadship owners have an eco-aware attitude and this seems set to deepen in the years ahead,” explains Feadship’s marketing manager Francis Vermeer. “Taking this as a primary source of inspiration, the designers from De Voogt Naval Architects and creatives from the De Vries and Van Lent yards spent countless hours exploring every possible angle. The name Aeon reflects the fact that the choices we make today will have long-lasting consequences both for ourselves and our planet.”

Read more about this exciting project later this month on SuperYachtTimes.com.

Feadship
+31(0)23 524 7000
info@feadship.nl
www.feadship.nl

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Project Why by Wally Hermès Yachts

Monday, 28 September 2009

Why, Wally Hermès Yachts, today unveils a revolutionary approach to cruising in motor yachts with the presentation of a full size model of its first born, an innovative 58 metre-long 38 metre-wide yacht, in Ancona's shipyard.

Why-01.jpg

Wally Hermès Yachts: a joint-venture

Why is the result of the joint-venture signed in June 2008 between Hermès and Wally, to develop a new type of motor yacht redefining the art of living on the sea. The iconic Parisian house and the iconic Monaco yacht brand formed an equal partnership whereby each company is fully involved in all aspects of the conception and design of each project.

Pierre-Alexis Dumas, Artistic Director of Hermès says : “When we met, in autumn 2007, Luca Bassani Antivari, President of Wally had thought about asking Hermès to accessorise the interior of one of his boats. I was impressed by the daring of his projects. My instinct was to get on board with him and go and seek out new territories in yacht design, but I had no interest in speed.”

Luca Bassani Antivari explains: “What I’ve always liked about Hermès, aside from its intrinsic quality, is its audacity and radicalism; its desire to go beyond trends, to make no compromises and to maintain the authenticity of the house. Wally shares the same values, ‘Hermès-on-Land’, ‘Wally-on-Sea’: inevitably our paths had to cross.”

Why 58x38
The common values of the two brands have led to a first yacht that offers an unparalleled living space at sea. WHY was developed to give life to this concept assembling a team of dedicated talents in design, engineering, and naval architecture.

Then the tried and tested Norwegian Ramform hull characterised by exceptional and unprecedented stability and volume and spotted by Luca Bassani Antivari, revealed itself as the ideal choice to be adapted to the Why 58x38 project.

Why-02.jpg

Following this unique adaptation, the decks and the interiors were developed in accordance with the fundamental credo of Why, 'form-equals-function'. Thus were born other innovations in the world of mega yachts: patios generously flooding the interior with natural light, photovoltaic panels on the glass hull sides, as well as on the roof opening, like Venetian blinds, a 25 metre-long forward end swimming pool, and a 36-metre aft deck beach.

Why 58x38 offers comfort, privacy, stability, space, independence and sustainability.

Sustainability
“We are very interested in creating a yacht that will have a low environmental impact”, says Pierre-Alexis Dumas. “Its relationship with the sea must be respectful and easy. Why intends to offer a new way of moving over water by creating an innovative way of managing and recycling its sources and uses of energy.” “If you want to go totally ecological, the only solution is sailing. The reality is that today, 90 % of the market is powerboats, echoes Luca Bassani Antivari. Our aim is to reduce diesel consumption per year and per yacht: 20 to 30 % for propulsion and 40 to 50 % for generation.”

Why-03.jpg

Thanks to its specific hull, Why 58x38 requires less power at cruising speed than a boat of equal size. Its diesel-electric propulsion is the most efficient motorisation today, and the surface of the photovoltaic panels, almost 900 square metres, covers most of the boat’s auxiliary system needs.

WHY Research and Development plan to optimize this project’s energy consumption by improving the isolation of the yacht and the heat recovery of its engines, and is also investigating the latest wind energy production and wind propulsion system technologies.

In comparison to a yacht of the same size, Why 58x38 has been conceived to reduce drastically its energy consumption, saving up to 200 tons of diesel per year.

The Why R & D program includes tank testing for hull stability in the SSPA facilities in Sweden, and the construction of a full-scale mock-up in order to allow the design team to fine tune the living areas correctly in accordance with the hull’s unique shape.

“The WHY 58X38 yacht looks very unfamiliar but it remains on a human scale. Space is the greatest luxury on the sea, but I believe the new luxury will be the time to enjoy it”, concludes Pierre-Alexis Dumas.

Wally Yachts
Monica Paolazzi
+377 93100093
m.paolazzi@wally.com
www.why-yachts.com

Hermès International
Ina Delcourt
+ 33 1 40 17 48 23
media@why-yachts.com
www.why-yachts.com

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on est dans la vague des maisons sur l'eau. cela dit je trouve ça pas mal voire très intéressant, quoique j'ai des doutes quand à l'agrément de navigation
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Sans parler de la place de port, avec une pelle à tarte pareille..... 38m de large - tu squattes tout le quai d'un coup dis !!!
Plus de place pour les copains qui veulent venir prendre l'apéro à Ibiza ou Porto Cervo une fois que tu t'es amarré. C'est ça, la classe et l'exclusivité !!!
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en même temps vu le machin je me demande l'utilité de venir s'amarrer au quai.. on se fait ravitailler par un supertanker de passage et on prend la petite chaloupe de secours de 15m pour venir à quai #ddr#
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Tu as oublié un facteur important dans l'utilisation des yachts : venir à quai avec plein de pépées à moitié à poil sur les ponts supérieurs simplement pour la frime et le "m'as-tu-vu". Là, ça ferait un bel étal de charcutier, mais tu peux difficilement entrer dans une marina. Dommage.....
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je trouve que la ligne générale du bateau fait plutôt "résidence secondaire à bobonne" que piège à greluches. un Riva fait nettement mieux dans le genre love
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

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Attention - ça pique les yeux !!!

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Beyond Design presents project Black
Wednesday, 7 October 2009
By Maarten Janssen


Beyong-Black-03-big.jpg

A few weeks ago, SuperYachtTimes.com reported on a new design by Beyond Design, lead by Mumbai based designer Ashish Gupta, one of India's first innovative yacht design firms. We can now show you more images of this new revolutionary concept. Beyond's project Black, is a 95m design, developed in collaboration with Stolk Marimecs.

Beyong-Black-01-big.jpg

I met up with Ashish in Monaco on board the Moonen 124 Northlander, to discuss some of the particulars of Project Black. Ashish, who worked as a designer on India's first trideck superyacht Ashena, describes his work “not yacht design, but yacht architecture”.

Beyong-Black-02-big.jpg

The yacht measures 95 meters, is designed to cruise at high speeds with 16 guests and 25 crew. Some of the unique features on board are the breakfast island on the aft deck, an engine room that can be viewed from the entrance deck, and the grand swim platform.

Beyong-Black-06-big.jpg

Beyond Design, Yacht Architecture
+91 98 21 37 33 00
thinkyachts@beyondesign.co.in
www.beyondesign.co.in
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Green Voyager, a unique 45m superyacht
Wednesday, 7 October 2009

Green Voyager is a unique 45m motor yacht commencing build in late 2009. It was designed for the Owner who seeks a low impact motor yacht to cruise the globe, one who wants to do so responsibly but doesn’t want to compromise on luxury and comfort.

Kingship-Green-Voyager-02-big.jpg

Green Star Plus
The foundation of Green Voyager’s lowered impact is compliance with RINA’s Green Star Plus Class notation. This means the yacht will significantly exceed the requirements of MARPOL. Kingship intends to achieve the highest Platinum level of Green Star Plus and even in some areas to exceed it. This means Kinships’ engineers and designer Axis Designs of Viareggio are concentrating on increasing efficiency in every area. Solutions will include heat reflecting glass, high efficiency insulation, heat recovery, heat pump calorifiers, gas treatment, ultra efficient props, bio lubes and fuels environmental operations manuals and much, much more.

The aim is to reduce the power demand by an average of 20% compared to a conventional yacht of the same size and to go even lower at night. The hull efficiency is helped by a waterline length a mere 50cm shorter than the yacht itself, tank testing is underway now to refine it further. Through intense load R & D sizes will be optimized so machines run at their most efficient load with smallest fuel burn. Efficiency rewards the owner twice; once for protecting the environment and then in operational cost savings. Green Voyager will be the first yacht in the world under 50m built to Green Star Plus. She will be under 500gt.

Three types of Propulsion
Green Voyager will be offered with three different propulsion and generating packages Conventional will use conventional generator and main engines but of a smaller size than a conventional yacht. Semi-Hybrid uses conventional propulsion but has high tech battery banks and power management to allow overnight silent operation of hotel loads Full Hybrid is Semi Hybrid but adds shaft generators as in the Siemens SIShip system to allow silent running on batteries, running hotel loads from shaft generators underway a total mix and match of power sources.

Green Voyager Style
Green Voyager is unremittingly contemporary with a nod to retro in her near plumb bow. Beneath a yacht styled skin lies a tough steel and alu exploration yacht fit to cruise the most remote areas on the planet. The key to the exterior is light, glass and connection with the interior. The sun deck caters for sun lovers and for the sun-shy closing sophisticated automated blinds offers cool shade that can – using sail like soft awnings - extend over most of the deck. Alfresco dining is on the bridge deck with lounging areas aft on the main deck. Green voyager has forward loungers arranged in a round intimate, sociable format; another rarity on a 45m yacht.

Green-Vovager-big.jpg

Owners today seek to experience the environment in which they cruise; they wish to connect rather than be isolated from it – Green voyager brings this desire to reality. The sky lounge, lower deck salon and dining open by glass sliding doors to allow the tropic breezes in and the salon bulwarks fold down to enhance sightlines as provide a balcony. The full beam master stateroom is opened through the adjacent area - an office, study or gym - to a massive drop down balcony of some 4.5 sq. meter. This automatically deploys at the touch of a button

Kingship of course welcomes clients bringing their own designer or stylist but also propose an in house interior design for those that may not. Green voyager’s interior feels is a relaxed tropical beach house a retreat a spa. Much use is made of sustainable material such as bamboo and exotic natural fabrics accessorized by objects from the tropic zones the yacht will visit. Whether Bali, Vanuatu, a deserted pacific atoll or a Greenland Fjord the yacht will harmonize visually as well as environmentally with the anchorage in which she lays.

As with all Kingship yacht, she will be built to full MCA compliance and - another Kingship first to RINA - rather than LR classification. RINA was chosen as they are well suited to the rapid development and unique nature of the Green Voyager concept. She will carry a RINA Eco-Passport in addition to Green Star Plus notation. Those will ensure that she can – unlike many others - visit the Special Sea Areas - some of the most sensitive areas on the planet -confident she leaves noting behind but her wake a takes way only the finest memories. A Seakeepers monitoring unit will be standard fit.

Kingship Marine Ltd.
+852 9022 9122
info@kingship.com
www.kingship.com
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mouarf à la limite je préfère la maison sur l'eau... le dessin du monstre à boules j'en cause même pas, et le dernier présenté est pas fin? ça vaut au moins une triumph hérald #ddr#
Pour les 4 roues: Matra Rancho pour le fun et parce qu'une moto rentre dedans...
Ford Fiesta Mazout, une vraie Cosette: ne mange rien, ne boit rien et toujours au boulôt
pour les 2 roues: Solex 3800, Magnat Debon 125 et Honda CB 500 Four (maintenant catégorie avion de chasse, plus que quelques détails de finition à voir!)
Pas encore de Citroën, mais j'ai mis le doigt dans le chevron... c'est de la faute à Phoz 182 !!!

Ce qui ne sert à rien, tu le vires!!! ce qui se dévisse, tu le soudes...
Un pigeon c'est plus con qu'un dauphin, d'accord, mais ça v

300

sviau (./295) :
Tu as oublié un facteur important dans l'utilisation des yachts : venir à quai avec plein de pépées à moitié à poil sur les ponts supérieurs simplement pour la frime et le "m'as-tu-vu". Là, ça ferait un bel étal de charcutier, mais tu peux difficilement entrer dans une marina. Dommage.....


Ca me rappelle avoir vu une fois (sur le port de ST Tropez évidemment), un yacht amarré, avec des coussins en fausse peau de panthère, 2 panthères aussi vraies que les coussins 2 morues en bikini de la meme teinte avec musique techno à fond. roll
Soit fainéant tu vivras plus